Analityka internetowa – co warto o niej wiedzieć?
Z analityki internetowej korzysta coraz więcej firmy – nic w tym dziwnego, ponieważ jest to narzędzie, które pozwala na podejmowanie dużo lepszych decyzji biznesowych i marketingowych. Analityka internetowa daje możliwość precyzyjnego określenia między innymi tego, kto odwiedza firmową stronę internetową, co pozwoli na wdrożenie odpowiednich działań optymalizacyjnych.Na czym polega analityka internetowa i dlaczego warto ją stosować?
Analityka internetowa – co warto o niej wiedzieć?
Analityka internetowa jak sama nazwa wskazuje, jest narzędziem skupiającym się na aktywności w sieci. Jej działanie opiera się przede wszystkim na poznawaniu i analizie potrzeb użytkowników sieci, a następnie na budowaniu procesów decyzyjnych i wdrożeń, dzięki którym możliwe będzie zbudowanie jak najlepszej oferty komunikacji marketingowej firmy.
Na analitykę internetową składa się szereg narzędzi, ludzi oraz procesów, które będą wspomagały podejmowanie trafnych decyzji wspomagających efektywny rozwój biznesu w sieci.
Kto powinien skorzystać z analityki internetowej?
Ze względu na to, że analityka internetowa dotyczy działalności w sieci, z takiego rozwiązania może skorzystać każdy, komu zależy na efektywnym prowadzeniu biznesu online, między innymi właściciele sklepów internetowych czy stron www (np. blogów, serwisów informacyjnych). W takich przypadkach analiza internetowa będzie świetnym źródłem wiedzy nie tylko o obecnych, ale również o byłych i potencjalnych klientach. Dzięki tej wiedzy można lepiej dopasować działania marketingowe wspomagające efektywny rozwój biznesu.
Jak działa analityka internetowa?
Analityka internetowa w SEMPAI opiera się na czterech etapach:
- rozpoznaniu potrzeb biznesowych,
- wyciąganiu i analizie danych,
- wizualizacji informacji,
- wyciąganiu wniosków i opracowywaniu dalszych strategii działania.
Każdy z etapów jest bardzo istotny chcąc osiągnąć jak najlepsze rezultaty analizy, należy podejść do nich z należytą starannością. Dokładne poznanie potrzeb i zainteresowań klientów jest bardzo ważne dla rozwoju biznesu.