Co robi Meta Description? I jak go napisać?

Meta opis to krótkie podsumowanie tekstu, które pojawia się pod tytułem strony w wynikach wyszukiwarki. Opisy te są przydatne, ponieważ informują potencjalnych odwiedzających o czym jest Twoja strona, zanim klikną na nią. Co więcej jednak, dają Ci one kolejną możliwość przekonania potencjalnych odwiedzających, że kliknięcie na Twoją stronę jest warte ich czasu. W końcu, jeśli nikt nie kliknie na Twój wynik, to Twoja strona nie otrzyma żadnych odwiedzających z tego wyszukiwania.

Jak napisać Meta Description?

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie pisania Meta Description jest zrobienie odrobiny badań. Dowiedz się, czego używają inne strony w Twojej niszy i zobacz, czy możesz poprawić ich opis.

  • Znajdź przykłady dobrych meta opisów – Możesz łatwo znaleźć przykłady dobrych i złych meta opisów wyszukując w Google terminy, które chcesz zoptymalizować, a następnie klikając na listę organicznych wyników wyszukiwania. Spowoduje to wyświetlenie listy stron internetowych, które Google wybrało do pokazania w odpowiedzi na Twoje wyszukiwanie. Kliknij na „Opis”, aby otworzyć tekst meta opisu.
  • Zidentyfikuj swoją konkurencję – Powinieneś również przeanalizować strony swoich konkurentów, aby zobaczyć, czego używają.
  • Burza mózgów tematów – Kiedy masz już kilka przykładów dobrych i złych opisów, możesz zacząć burzę mózgów, o jakich tematach chcesz pisać na swojej stronie.
  • Napisz szkic – Kiedy masz już pomysł na to, co chcesz napisać, zrób szkic. Następnie poprawiaj swój projekt kilka razy, aż uznasz, że jest tak dobry, jak tylko może być.

Czy Meta Opisy są ważne?

Właściwie tak – są dość ważne. Google uważa, że meta opis na każdej stronie Twojej witryny jest ważnym czynnikiem rankingowym.

  • Google nie potwierdziło tego, ale większość seowców wierzy, że meta opis jest uwzględniony w algorytmie jako sposób na ocenę trafności. Jeśli opis nie brzmi odpowiednio do zapytania użytkownika, Google go zignoruje.
  • Innym powodem, dla którego opis meta jest ważny, jest to, że jest to jedna z pierwszych rzeczy, które użytkownik zobaczy na Twojej stronie. A jeśli nie jest on kuszący, to straciłeś potencjalnego czytelnika, zanim jeszcze kliknie.