Jaki jest Twój CPC?
Table of Contents
Reklama Cost-per-click to strategia cenowa stosowana w reklamie internetowej. Pozwala reklamodawcom płacić za ich reklamy, gdy użytkownik w nie kliknie. Niższy koszt kliknięcia oznacza, że reklamodawcy będą płacić mniej, gdy ktoś przegląda ich reklamy.
Dlaczego obliczanie CPC jest ważne?
Kalkulacja CPC określa, ile będzie kosztować każde kliknięcie w Twoją reklamę. Twój całkowity budżet PPC jest oparty na tej kwocie CPC. Dlatego, jeśli zdecydujesz się ustawić wyższy CPC, wydasz więcej na swoje reklamy. Alternatywnie, jeśli wybierzesz niższe CPC, wydatki na reklamy będą niższe. Obliczenie CPC opiera się na kilku czynnikach. Głównym z nich jest konkurencja dla Twoich słów kluczowych.
Definiowanie grupy docelowej
Zanim określisz, jaki powinien być Twój koszt za kliknięcie, musisz zrozumieć swoją grupę docelową. Możesz uzyskać dobre wyobrażenie o swojej grupie docelowej, przeprowadzając analizę. Przeprowadzając analizę, musisz myśleć o swoich potencjalnych klientach i ich potrzebach, a także o ich demografii. Musisz również wziąć pod uwagę kanały, których Twoi potencjalni klienci używają do podejmowania decyzji o zakupie. Kiedy już masz dobry pomysł na to, kim jest Twoja grupa docelowa, możesz zacząć określać, jaki powinien być Twój koszt za kliknięcie. Więcej informacji na temat CPC, znajdziesz na https://sempai.pl/blog/czym-jest-cpc-co-ma-wplyw-na-cost-per-click-i-jak-go-obliczyc/.
Analiza konkurencji
Kolejnym ważnym czynnikiem przy określaniu kosztu za kliknięcie jest aktualny CPC Twojego konkurenta. Możesz użyć tej informacji, aby ustawić niższe CPC, a jednocześnie nadal być opłacalnym.
Stawka CPC i rozmieszczenie reklam
Ostatnią rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy określaniu CPC, jest umieszczenie reklamy. Chcesz umieścić reklamę w pozycji, w której jest widoczna, ale nie będzie irytująca. Należy zacząć od spojrzenia na reklamy konkurencji, aby zobaczyć, gdzie są one umieszczone. Należy również wziąć pod uwagę układ witryny. Jeśli Twoja witryna ma wiele stron produktów i / lub blog, należy rozważyć umieszczenie reklam na tych stronach.
Podsumowanie
Kalkulacja CPC opiera się na kilku czynnikach, w tym na Twojej grupie docelowej i analizie konkurencji. Chcesz wybrać słowa kluczowe, które mają wysoki współczynnik klikalności, ale także przynoszą duży ruch.