Jakie reklamy tworzyć w kampaniach Google Ads? Testy pomogą dojść do dobrych wniosków

Google Ads to jedno z najciekawszych narzędzi w arsenale cyfrowego marketera. Dla nowych użytkowników i przedsiębiorstw, które zaczynają interesować się marketingiem internetowym, może stanowić pewne wyzwanie. W końcu, aby Twoje reklamy były widoczne i klikane przez klientów, trzeba poznać najlepsze praktyki optymalizacji w tych mediach. Jak możesz poprawić swoje wyniki? Oto garść porad, które powinien znać każdy początkujący twórca reklam.

Jak optymalizować skuteczność kampanii Google Ads?

Kiedy zaczynasz tworzyć kampanię – https://sempai.pl/oferta/kampanie-google-ads/, zacznij od wypisania listy odpowiednich fraz kluczowych, które umieścisz w tekstach reklamowych – nagłówkach i opisach. Wybieraj wyrażenia związane bezpośrednio z tym, czego ludzie mogą szukać, jeśli są zainteresowani zakupem Twojego produktu lub usługi. W ten sposób nie tylko zapewnisz sobie większe zainteresowanie potencjalnych odbiorców, ale Twoja oferta będzie częściej wyświetlała się w odpowiednich miejscach.

Skuteczną strategią jest używanie średnio-popularnych słów kluczowych, które mają określoną intencję. Przykładowo, słowo kluczowe z nazwą marki i modelu pozwala na lepsze i skuteczniejsze ukierunkowanie (łatwiejszą sprzedaż) aniżeli ogólne słowo kluczowe z nazwą samej marki. Popularniejsze słowa lepiej sprawdzają się przy budowaniu świadomości marki. Najlepiej gdyby każdy produkt w Twoim sklepie miał swoją własną reklamę, która następnie byłaby przetestowana.

Postaraj się umieścić w reklamie słowa wzywające do działania, takie jak „kup teraz”, „dowiedz się więcej” itp., które zachęcą czytelników do kliknięcia i przejścia do Twojej strony produktowej lub strony docelowej. W ten sposób zwiększysz szanse na konwersję, kiedy odwiedzający już znajdą się na liście wyników wyszukiwania.

Testowanie reklam pozwoli Ci wykluczyć te mniej skuteczne

Nie zapominaj o testowaniu A/B różnych wersji tekstów i nagłówków względem siebie – taka praktyka pomaga mierzyć zaangażowanie użytkowników. Dzięki temu lepiej zrozumiesz preferencje swoich odbiorców i odpowiednio dostosujesz przyszłe treści. Przetestuj dwie, trzy lub cztery zupełnie odmienne grafiki oraz teksty reklamowe. Eksperyment powtórz kilka razy, aby wybrać zwycięzcę i taką reklamę też wykorzystuj po wstępnych testach kampanii.

Warto rozważyć segmentację. Podziel swoich odbiorców na podstawie lokalizacji, demografii, poziomu dochodów, wieku i płci itp. Na przykład, droższe produkty z reguły lepiej będą się sprzedawać osobom, które mają wyższy poziom dochodów i często kupowały rzeczy z podobnej kategorii w przeszłości.

Dopasowuj i sprawdzaj specyficzne komunikaty do określonych grup, dbając o copywriting, aby tekst, jego ton i słowa pasowały do danego odbiorcy. Każdy, kto widzi Twoje reklamy powinien poczuć się wyjątkowo, dlatego pamiętaj o różnych informacjach na temat promocji, obniżek, a nawet personalizacji zalecanej na etapie remarketingu.

Czasem może się okazać, że dana reklama lub jej forma są lepsze od reszty choć początkowo nic na to nie wskazywało. Najlepszym narzędziem każdego marketera są dane odzwierciedlane w postaci KPI (kluczowych wskaźników efektywności). Jeśli widzisz, że cena za kliknięcie w przypadku danej reklamy jest za wysoka lub konwersja nie odpowiada oczekiwaniom, postaraj się doprowadzić do zmiany poszczególnych wskaźników korzystając z technik wymienionych powyżej.