Narzędzia, których potrzebuje każdy copywriter, aby wykonać swoją pracę

Każdy świetny kawałek treści musi być wsparty jeszcze lepszą strategią marketingową. To właśnie tutaj wkraczają copywriterzy. Copywriterzy mają trudne, ale krytyczne zadanie tworzenia angażujących, przekonujących i perswazyjnych treści dla Twojej strony internetowej lub postów na blogu, opisów produktów, reklam cyfrowych i innych. Jeśli jesteś gotowy, aby przenieść swoje umiejętności pisania na wyższy poziom jako marketer i twórca treści, być może nadszedł czas, aby dodać zestaw narzędzi copywritera do swojego arsenału. Te trzy narzędzia pomogą Ci podnieść poziom w copywritingu i sprawią, że Twoje umiejętności tworzenia treści z przeciętnych na niesamowite.

Oprogramowanie do tworzenia treści

Ideacja jest istotną częścią strategii i procesu tworzenia treści. Jest to również coś, z czym wielu marketerów zmaga się, gdy nie mają odpowiedniego oprogramowania, które zdejmuje z nich presję.

Oprogramowanie do tworzenia pomysłów pomaga gromadzić pomysły i inspiracje, organizować kalendarze treści i śledzić postępy, dzięki czemu można skupić się na pisaniu. Jest to również świetne narzędzie do współpracy, więc możesz pracować z członkami swojego zespołu, aby przeprowadzić burzę mózgów na nowe tematy i znaleźć inspirację poza swoją branżą.

Istnieje wiele narzędzi oprogramowania ideacji tam, ale są to niektóre z najbardziej popularnych:

  • Trello
  • Wrike
  • Asana
  • Dropbox Paper
  • Slack
  • Dokumenty Google
  • Mind mapping
  • Układanie myśli

Więcej narzędzi znajdziesz na https://sempai.pl/blog/6-narzedzi-ktore-pokocha-kazdy-copywriter/.

Tezaurus

Tezaurus to podstawowe narzędzie pisarskie zarówno dla copywriterów, jak i dziennikarzy. Nie jest tylko dla poetów i powieściowych fikcjonarzy. To także krytyczne narzędzie dla każdego, kto chce być lepszym komunikatorem. Tezaurus pomoże Ci poszerzyć słownictwo (co prowadzi do bardziej efektywnego pisania), ograniczyć użycie klisz i zmęczonych, nadużywanych metafor oraz poprawić strukturę zdania. Pomoże Ci również zróżnicować długość zdań, co sprawi, że Twoje teksty będą bardziej interesujące i wciągające.

Większość tezaurusów jest dostępna w Internecie, a jednym z najlepszych jest Wordnet, który ma doskonały wybór słów z przykładami, synonimami i antonimami. Istnieją również aplikacje desktopowe, które tworzą wirtualny tezaurus bezpośrednio w edytorze tekstu. Aplikacje te skanują Twoją pracę i proponują alternatywne słowa na podstawie słów, których już użyłeś.