Co musisz wiedzieć o duplicate content w SEO i jak go unikać
Table of Contents
Duplicate content to problem, o którym musisz wiedzieć, ponieważ może mieć bardzo negatywny wpływ na Twoje rankingi w wyszukiwarkach. Ten artykuł wyjaśnia, czym jest duplicate content, dlaczego jest zły dla Twojego SEO i jak możesz wykryć i uniknąć tworzenia go we własnej witrynie. Jeśli chcesz zoptymalizować widoczność swojej strony w wyszukiwarkach, musisz zrozumieć znaczenie zduplikowanej treści. Duplikat treści powstaje zazwyczaj wtedy, gdy różne strony w tej samej witrynie zawierają niemal identyczny tekst. Ponieważ wyszukiwarki przeszukują sieć podążając za linkami z jednej strony do drugiej, jeśli te strony linkują do siebie, Google lub inny crawler może pomyśleć, że to ta sama strona z różnymi linkami wskazującymi na nią.
Duplicate content – co to?
Duplicate content to każda część Twojej strony internetowej, która powtarza się na innych stronach w serwisie. Może to być tekst, obrazy, wideo, a nawet formularz internetowy. Jeśli stworzysz stronę internetową, która ma taką samą treść jak inna strona, stworzyłeś duplicate content. Zduplikowana treść jest zła dla SEO, ponieważ wyszukiwarki takie jak Google nie wiedzą, która strona jest „poprawną” wersją, więc traktują je wszystkie jako strony przestarzałe lub spam. Jeśli stworzysz dużo zduplikowanych treści, strony Twojej witryny będą plasować się na mniejszej liczbie słów kluczowych, a Ty stracisz ruch z Google. Jeśli masz stronę internetową, która sprzedaje t-shirty, na przykład, i masz stronę w witrynie, która opisuje każdy rodzaj koszulki, którą sprzedajesz, że strona prawdopodobnie zawiera listę kolorów koszulki dostępne w każdym rozmiarze. Jeśli masz również stronę, która opisuje każdy typ koszulki, każdy kolor powinien być wymieniony na obu stronach. Jest to zduplikowana treść.
Dlaczego duplicate content jest zły dla SEO?
Człowiek czytający jedną wersję treści będzie miał inne doświadczenie niż bot Google czytający nieco inną wersję tej samej treści. Oznacza to, że dwie wersje treści nie będą optymalnie użyteczne. Duplikat treści powstaje zazwyczaj wtedy, gdy ta sama strona jest publikowana pod dwoma różnymi adresami URL. Na przykład, jeśli opublikujesz stronę o swoim produkcie zarówno na stronie głównej, jak i na stronie produktu, możesz przypadkowo opublikować tę samą treść na obu stronach. Może to spowodować problemy dla Twojego SEO, ponieważ wyszukiwarki takie jak Google widzą te dwie strony jako zduplikowane treści i mogą oznaczyć jedną z nich jako spam. Zduplikowana treść może również wskazywać, że masz problemy z linkowaniem wewnętrznym. Jeśli masz ważną stronę, do której nikt nie linkuje, nie będzie ona miała żadnej wartości SEO. Może to również wskazywać, że linkujesz do stron, które mają niską jakość lub niewystarczającą treść.
Jak wykryć duplicate content w SEO
Wbudowany przez Google detektor zduplikowanych treści nazywa się „URL Inspection Tool” lub po prostu „Duplicate Content Tool”. Narzędzie Inspekcji URL jest dostępne z menu rozwijanego „Zarządzaj” na stronie „Zaloguj się”. Narzędzie Inspekcji URL pozwala na przeglądanie wszystkich stron w witrynie, które mogą być duplikatami siebie nawzajem. Jeśli strona jest oznaczona jako duplikat, narzędzie pokaże Ci stronę, z której jest duplikat i przedstawi zalecenia, jak uniknąć tworzenia duplikatów treści w przyszłości. Duplikat treści można również wykryć za pomocą narzędzia do indeksowania stron, takiego jak Copyscape. Narzędzie to pozwala na wprowadzenie adresu URL dowolnej strony w Twoim serwisie i zwróci listę stron, które mają identyczną lub bardzo podobną treść. Możesz również użyć funkcji wyszukiwania wewnętrznego w swojej witrynie, aby zobaczyć, które strony są indeksowane w SERPach. Jeśli ta sama strona pojawia się w różnych miejscach, możesz mieć problemy z duplikatami treści.
Sposoby na uniknięcie tworzenia duplicate content w SEO
Najlepszym sposobem na uniknięcie tworzenia zduplikowanych treści jest tworzenie unikalnych treści. Możesz to zrobić poprzez stworzenie innego konspektu lub struktury dla swoich stron, omówienie nowego tematu, a nawet napisanie innego zakończenia. Możesz również uniknąć tworzenia zduplikowanych treści, ucząc się, jak je rozpoznać: – Algorytmy Google stale się rozwijają, więc nie ma ostatecznego sposobu, aby wiedzieć, czy twoja treść jest wystarczająco unikalna, aby uniknąć problemów z duplicate content. Istnieje jednak kilka sposobów, które możesz sprawdzić, aby upewnić się, że Twoja treść jest unikalna: – Duplicate content można uniknąć za pomocą odpowiedniego pliku robots.txt. Plik ten informuje Google i inne roboty, do jakich części Twojej witryny mogą mieć dostęp, a do jakich nie. Jeśli chcesz wykluczyć stronę z indeksowania, możesz dodać ją do pliku robots.txt. – Kopiowanie i wklejanie tekstu z jednej strony na drugą jest wielkim nie-porozumieniem i może skutkować zduplikowaną treścią. Aby tego uniknąć, używaj systemu zarządzania treścią (CMS), który pozwala na tworzenie różnych wersji treści. Jeśli piszesz własną stronę internetową, użyj funkcji „Zapisz jako” w edytorze tekstu, aby stworzyć kopię treści z innym tytułem i opublikować ją jako nową stronę. – Jeśli masz film na jednej stronie i zdecydujesz się opublikować ten sam film na innej stronie, możesz tworzyć zduplikowaną treść. Istnieje wiele darmowych konwerterów wideo, które mogą przekształcić twoje filmy w audio. Następnie możesz przesłać plik audio na inną stronę w swojej witrynie.
Duplicate content, czyli nie powielaj treści
Duplicate content jest zły dla SEO z kilku powodów. Jej pojawienie się na Twojej stronie to znak, że być może nie tworzysz unikalnych i angażujących treści. Duplicate content może również spowodować, że Google oznaczy jedną z Twoich stron jako fałszywą lub nieistotną i obniży Twój page rank. Aby uniknąć tworzenia zduplikowanych treści nie używaj treści wielokrotnie na swojej stronie i sprawdzaj swoje treści pod kątem plagiatu. Jeśli zauważysz, że Twoja strona ma problemy z duplikatami treści, możesz je naprawić, tworząc unikalne treści i wykluczając strony z indeksowania za pomocą pliku robots.txt.