Co to są meta tagi?

Najbardziej znane składniki meta tagów to tytuł, opis i słowa kluczowe. Samo Google podpowiada, jak powinny być zaprojektowane meta tagi, aby z jednej strony jak najlepiej oddziaływały na użytkowników, ale z drugiej wspierały dobry ranking strony. Potencjał meta tagów można w pełni wykorzystać przy bardzo niewielkim wysiłku. Tutaj dowiesz się, na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu Meta Title i Meta Description.

Meta tagi – to musisz o nich wiedzieć

Za pomocą meta tagów możesz przekazać wyszukiwarce informacje o swojej stronie. Meta tagi (więcej na Sempai.pl) znajdują się w nagłówku dokumentu HTML i nie są widoczne dla odwiedzających Twoją stronę. Mogą one zawierać takie informacje jak treść, wydawca, autor i prawa autorskie. Meta tagi są zawsze skonstruowane według tej samej zasady. Składają się one z nazwy meta (właściwości) oraz treści lub atrybutów należących do treści i właściwości. W zasadzie meta tagi pozwalają na określenie dowolnych informacji o dokumencie. Oprócz tego opisowego aspektu, znaczniki mogą być również wykorzystywane do implementacji poleceń HTTP dla przeglądarki. Za pomocą tych poleceń można np. zażądać od przeglądarki przekierowania na inną stronę. Aby śledzić informacje meta, przeglądarka musiałaby jednak przeczytać dokument HTML przed dostarczeniem go, czego wiele przeglądarek nie robi ze względu na wpływ na wydajność. To, czy meta informacje są odczytywane, zależy od przeglądarki.

Atrybuty meta tagów istotne dla wyszukiwarek

Meta tagi dostarczają cennych informacji o stronie internetowej, głównie po to, aby pomóc wyszukiwarkom w jej prawidłowej klasyfikacji. Choć są one ważne dla wyszukiwarek, to zazwyczaj nie są widoczne dla użytkownika. Z biegiem czasu tagi te coraz częściej stawały się przedmiotem marketingu internetowego, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) opracowano różne techniki, dzięki którym wyszukiwarka szybciej znajduje stronę internetową i przyciąga więcej odwiedzających. W latach 90. technologia wyszukiwarek nie była jeszcze tak zaawansowana jak dziś. W tamtym czasie wyszukiwarki były niezwykle uzależnione od meta informacji i zaliczały je do wpływowych czynników rankingowych. W tamtym czasie wielu webmasterów mogło w łatwy sposób wpływać na wyniki wyszukiwania lub nawet celowo nimi manipulować za pomocą meta tagów. W związku z dalszym rozwojem wyszukiwarek internetowych meta tagi tracą na znaczeniu. Jednak niektóre z meta tagów są nadal ważne i nie należy ich zaniedbywać (np. robots-tag, title-tag).