Czym jest Marketing Automation?

W coraz bardziej cyfrowym świecie, coraz trudniej jest firmom wyróżnić się z tłumu. Z tak wielu produktów dostępnych na stronach internetowych, takich jak Amazon i innych platformach handlu elektronicznego, stało się znacznie trudniejsze dla marek, aby sprzedać swoje produkty skutecznie. Ponadto, przy tak dużej ilości sprzedaży odbywającej się online i tak wielu firmach sprzedających podobne rzeczy, jest to wyzwanie dla firm, aby zostać zauważonym przez kupujących szukających nowych produktów. Marketerzy muszą znaleźć nowe strategie, aby ich marka była widoczna w oczach potencjalnych klientów. Dzięki oprogramowaniu do automatyzacji marketingu, firmy mogą przenieść swoje działania marketingowe z arkuszy kalkulacyjnych i fragmentarycznych wysiłków poszczególnych działów do scentralizowanych procesów, które są zautomatyzowane i spójne we wszystkich działach. Zbadajmy, czym jest automatyzacja marketingu i dlaczego jest tak skuteczna we współczesnym świecie biznesu.

Czym jest Marketing Automation?

Po pierwsze, zrozummy czym jest marketing automation. Jak sama nazwa wskazuje, marketing automation to zautomatyzowany sposób marketingu Twojego produktu lub usługi. Głównym celem marketing automation jest stworzenie systemu komunikacji z Twoimi klientami. Jest to narzędzie, które pozwala na publikowanie treści, wysyłanie e-maili i tworzenie ukierunkowanych reklam w sposób zautomatyzowany. Automatyzacja nie jest nową koncepcją. Od czasów rewolucji przemysłowej maszyny przejmowały zadania wykonywane ręcznie. Automatyzacja była jednym z największych skoków w zakresie produktywności i wydajności. Automatyzacja jest wykorzystywana w różnych aspektach marketingu, takich jak zarządzanie leadami, kampanie e-mailowe, zaangażowanie w mediach społecznościowych, optymalizacja stron internetowych i wiele innych. Więcej o marketing automation, zajdziesz na https://sempai.pl/blog/personalizacja-komunikacji-marketingowej-za-pomoca-marketing-automation/.

Dlaczego marketerzy powinni dbać o Marketing Automation?

Mimo że automatyzacja marketingu jest świetnym narzędziem, nie każdy marketer z tego korzysta. Oto kilka powodów, dla których marketerzy powinni dbać o marketing automation.

  • Tworzy więcej leadów – Dzięki oprogramowaniu marketing automation możesz stworzyć nieskończoną ilość leadów i pielęgnować je do punktu, w którym są gotowe kupić Twój produkt. Dlatego będziesz miał większą liczbę nowych klientów, co przełoży się na większą sprzedaż.
  • To sposób na zaoszczędzenie czasu – Narzędzia do automatyzacji marketingu mogą zaoszczędzić Twój czas poprzez automatyzację zadań takich jak email marketing, które normalnie zajęłyby godziny. Oznacza to, że masz więcej czasu, aby skupić się na działaniach, które przynoszą dochód, takich jak tworzenie nowych treści.
  • Łączy cały Twój zespół marketingowy – Każdy dział marketingu pracuje na własną rękę, nie zwracając uwagi na to, co robią inne działy. Może to prowadzić do kampanii, które nie działają razem, tworząc mniej efektywne kampanie w ogóle.