5 sposobów na ulepszenie SXO dla Twojej witryny e-commerce

Sklep internetowy jest tak dobry, jak jego funkcje wyszukiwania, przeglądania i zamawiania. Jeśli klienci nie mogą znaleźć tego, czego szukają, przeglądanie staje się frustrujące, a zamawianie trudnym zadaniem. To samo dotyczy witryny e-commerce, która nie jest wystarczająco intuicyjna, aby uczynić proces zakupu klienta łatwym i bezstresowym. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możesz ulepszyć swój sklep e-commerce z pomocą funkcji SXO, aby zapewnić użytkownikom bezproblemowe doświadczenie od początku do końca.

SXO

Ustaw relewantność z rekomendacjami

Rekomendacje to świetny sposób, aby upewnić się, że wyniki wyszukiwania w Twoim sklepie są odpowiednie i pomocne dla Twoich klientów. Na przykład, jeśli klient wpisze „buty do biegania”, możesz zachęcić go do rozważenia „butów sportowych”, jeśli takie również sprzedajesz. Dzięki temu klienci, którzy odwiedzą Twoją stronę, znajdą to, czego szukają – nawet jeśli nie wiedzą jeszcze dokładnie, co to jest.

Użyj wyszukiwania wizualnego, aby ułatwić przeglądanie strony

Wyszukiwanie wizualne pozwala klientom na wizualne wyszukiwanie produktów w Twoim sklepie poprzez robienie im zdjęć. Może to ułatwić klientom przeglądanie produktów; mogą oni użyć zdjęcia, które zrobili jako hasło wyszukiwania, aby znaleźć podobne produkty lub produkty, które są bliskie dopasowania. Wyszukiwanie wizualne pozwala klientom przeglądać produkty, nawet jeśli nie znają dokładnej nazwy produktu, którego szukają. A jeśli klient znajdzie produkt, który mu się podoba, ale jest zbyt drogi, może użyć wyszukiwania wizualnego, aby znaleźć podobny produkt, który jest tańszy.

Zaoferuj bezstresowy proces składania zamówienia

Jeśli Twoi klienci nie czerpią przyjemności z procesu zakupowego, jest mniej prawdopodobne, że zrobią u Ciebie zakupy ponownie. Klienci powinni zakończyć swoją podróż zakupową z poczuciem, że cały proces był wartościowy; oznacza to, że kiedy wrócą, aby ponownie dokonać zakupów, nie będą mieli poczucia, że muszą zaczynać od zera. Jeśli ułatwisz swoim klientom realizację zamówienia, z pewnością zrobią u Ciebie zakupy jeszcze nie raz. Upewnij się, że Twoi klienci mogą zapisywać produkty w koszyku i łatwo się wymeldować.

Pomóż klientom znaleźć to, czego szukają

Jeśli klienci nie mogą znaleźć tego, czego szukają w Twoim sklepie internetowym, prawdopodobnie opuszczą go i zrobią zakupy gdzie indziej. Kiedy klienci szukają przedmiotów na Twojej stronie, funkcjonalność wyszukiwania Twojego sklepu powinna być w stanie zlokalizować te przedmioty. Jeśli tak nie jest, klienci prawdopodobnie zrezygnują i pójdą gdzie indziej. Aby pomóc klientom znaleźć to, czego szukają, możesz wykorzystać różne funkcje wyszukiwania, w tym pola wyszukiwania, filtry i kategorie.

Zapewnij informacje o produkcie w skrócie

Jeśli Twoi klienci nie mogą szybko znaleźć potrzebnych im szczegółów produktu, takich jak jego opis, rozmiar i cena, prawdopodobnie porzucą swoje koszyki. Klienci chcą dokładnie wiedzieć, co otrzymują przed dokonaniem zakupu, w przeciwnym razie ryzykują, że otrzymają coś, co nie spełnia ich oczekiwań. Aby upewnić się, że klienci znajdą potrzebne im informacje o produkcie, możesz ułatwić im nawigację po witrynie za pomocą zakładek.

SXO – sprzedawaj więcej online

Podróż zakupowa Twoich klientów składa się z kilku kroków. Każdy z tych kroków jest ważny dla klienta – i dla sukcesu Twojego sklepu. Upewnij się, że każdy krok jest tak gładki i bezproblemowy, jak to tylko możliwe, aby zapewnić swoim klientom przyjemność z podróży po zakupy i wrócić po więcej. Aby poprawić wrażenia użytkowników w Twojej witrynie e-commerce, możesz wykorzystać funkcje SXO, aby ustalić trafność za pomocą rekomendacji, ułatwić wyszukiwanie produktów za pomocą wyszukiwania wizualnego, stworzyć efektywny proces zakupu dzięki bezstresowej kasie i wiele więcej.