Google Tag Manager – zalety i jak być ostrożnym

Google Tag Manager może wydawać się kosztowną inwestycją, ale w rzeczywistości jest to niezwykle opłacalne narzędzie. Jeśli zarządzasz tagami swojej witryny bezpośrednio na stronie, musisz zatrudnić kogoś, kto wykona tę pracę za Ciebie. Jeśli zdecydujesz się wykonać pracę samodzielnie, będziesz potrzebował szkolenia, czasu i odpowiednich narzędzi. Z Google Tag Manager nie potrzebujesz żadnej z tych rzeczy. Możesz skonfigurować swoje tagi w ciągu kilku minut, bez doświadczenia i z odpowiednimi narzędziami.

4 korzyści z używania Google Tag Managera dla stron internetowych

  • Łatwość użycia – Jedną z największych zalet korzystania z Google Tag Manager jest to, że jest on niezwykle łatwy w użyciu. Nie ma stromej krzywej uczenia się i nie potrzebujesz żadnych specjalnych umiejętności, wiedzy ani szkolenia, aby tworzyć i używać swoich tagów.
  • Oszczędność czasu – Kolejną ogromną zaletą Menedżera tagów Google jest to, że oszczędza on Twój czas. Możesz tworzyć i zarządzać swoimi tagami w jednym miejscu, co oznacza, że nie musisz spędzać czasu chodząc tam i z powrotem pomiędzy różnymi stronami internetowymi.
  • Ulepszony przepływ pracy – Korzystanie z Google Tag Managera również znacznie poprawia przepływ pracy i pozwala pracować bardziej efektywnie. Możesz tworzyć tagi i łatwo przenosić je między różnymi witrynami i lokalizacjami.
  • Poprawa wydajności witryny – Korzystanie z Menedżera tagów Google ma również pozytywny wpływ na wydajność witryny. Używanie odpowiednich tagów może pomóc w optymalizacji witryny i sprawić, że będzie ona działać sprawniej.

2 powody, aby być ostrożnym wobec Google Tag Managera

  • Nadmierne uzależnienie od narzędzia – Podczas gdy Google Tag Manager jest przydatnym narzędziem, powinieneś być ostrożny przed zbytnim uzależnieniem się od niego. Chociaż ułatwia życie i oszczędza czas, ważne jest, aby zrozumieć, co robią tagi twojej strony i jak wpływają na twoją stronę.
  • Brak kontroli – Jeśli nie jesteś ostrożny, możesz stracić trochę kontroli nad swoimi tagami witryny. Masz tylko kontrolę nad tagami, które tworzysz w Google Tag Manager, a nie nad tagami, które są już zaprogramowane w Twojej witrynie.

Google Tag Manager (o czym więcej na https://sempai.pl/blog/google-tag-manager/) to potężne narzędzie, które ułatwia tworzenie i zarządzanie tagami witryny. Korzystanie z tego narzędzia ma sens dla prawie każdej witryny, zwłaszcza większych, z wieloma różnymi działami i osobami zarządzającymi różnymi aspektami witryny. Te strony mogą mieć trudności ze wdrożeniem tagów bezpośrednio na stronie, ponieważ jest zbyt wiele osób ze zbyt wieloma różnymi opiniami na temat tego, jak powinny być wdrożone. Korzystając z Google Tag Managera, można uniknąć tego problemu i stworzyć zorganizowany przepływ pracy, w którym tylko jedna osoba ma dostęp do narzędzi potrzebnych do dodania nowych tagów do witryny.